No items found.

Afscheid Hoofdkrijgsmachtpandit H.D. Djawalapersad

Woensdag 6 oktober 2021 was het dan zover. De alom gerespecteerde Hoofdkrijgsmachtpandit H.D. Djawalapersad was voor de laatste keer aanwezig in den Haag op de Frederikkazerne alvorens hij van zijn welverdiende pensioen ging genieten. Onder het toeziend oog van een aantal genodigden droeg de heer Djawalapersad zijn functie als Hoofdkrijgsmachtpandit* over aan zijn opvolger de nieuwe Hoofdkrijgsmachtpandit K.P. Bisseswar.

Uiteraard was er onder de genodigden ook een delegatie van het MND aanwezig om de heer Djawalapersad te bedanken voor de goede samenwerking de afgelopen jaren sinds zijn komst een aantal jaren geleden en de heer Bisseswar warm te verwelkomen. Laatstgenoemde is geen vreemde voor het MND, omdat hij al enige jaren als Pandit werkzaam is binnen Defensie. Het moment bestond uit een gevarieerd programma dat werd afgesloten met een heerlijk vegetarisch buffet en het uitzwaaien van de heer Djawalapersad.

*Bij defensie zijn er 3 Krijgsmachtpandits werkzaam. Bij de pandits kan een ieder terecht voor met name (Hindoe levens)vraagstukken. De Hindoe geestelijke verzorging is een onderdeel van de Geestelijke verzorging Defensie. De benadering is laagdrempelig en bereikbaar voor een ieder die daar behoefte aan heeft. Leuk weetje: Dankzij de Hindoe GV hebben we tegenwoordig ook gratis professionele yoga lessen met eigen gecertificeerde yoga instructeurs op verschillende locaties bij Defensie. De lessen zijn toegankelijk voor een ieder werkzaam bij Defensie.

De nieuwe Hoofdkrijgsmachtpandit en Hoofd Geestelijke verzorging Defensie poseren met MND leden.
De oude Hoofdkrijgsmachtpandit neemt nog eenmaal afscheid van de speciaal opgestelde troepen van de verschillende krijgsmachtdelen.

De oude Hoofdkrijgsmachtpandit verlaat het terrein, waarna hij door de speciaal voor hem klaarstaande auto met chauffeur naar huis wordt gereden zoals het hoort.

Meer lezen

Interessante nieuwtjes

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen binnen het Multicultureel Netwerk Defensie. Ontdek onze initiatieven, successen en verhalen die bijdragen aan een inclusieve en diverse Defensieorganisatie.