No items found.

21 Maart Internationale Dag tegen Racisme & Discriminatie

21 maart, is de internationale dag tegen racisme en discriminatie. Deze dag is door de Verenigde Naties uitgeroepen. Al 62 jaar herdenkt de internationale wereld het bloedbad dat zich voltrok in Zuid-Afrika. Tijdens protesten tegen het apartheidsregime opende de politie het vuur op demonstranten waarbij 69 mensen om het leven kwamen, waaronder tien kinderen.

Ook in ons land wordt hier op verschillende manieren aandacht aan besteed. Voor Defensie is het van belang om hier eveneens bij stil te staan. Binnen onze organisatie werken mensen met verschillende achtergronden met elkaar samen. Dat gaat nog niet altijd zoals gewenst. Het is goed om daar vandaag extra bij stil te staan, al is dit iets waar wij altijd aandacht voor dienen te hebben. Er is geen ruimte voor racisme en discriminatie binnen de organisatie.

Het Multicultureel Netwerk Defensie (MND) levert een wezenlijke bijdrage hieraan als Defensie Netwerk. Het MND zet zich actief in om racisme en discriminatie te doen stoppen en voorkomen. Binnen het MND is er plaats voor eenieder ongeacht jouw achtergrond. Nieuwsgierig naar hoe jij kunt bijdragen? Neem contact met ons op! info@stichtingmnd.nl